Smink

Nu ett lite mer seriöst inlägg efter alla tråkiga och barnsliga.
Förresten helt plötsligt nu höll jag på att hoppa ur stolen x) det började as regna och jag fattade inte det haha!

aja nu tänkte jag skriva lite om vad jag använder för smink ; 


Foundation ;
Jag använder det lite till och från för att när jag blev lite brunare när det var fint väder så använde jag bara puder för att dölja mina otroligt fula fräknar.
Men om jag använder foundation använder jag ;
Lancome Paris , teint idole ultra. Den är jättebra tycker jag ! Om man väljer rätt färg. Den är inte så blank och håller oftast hela dagen, beroende på vad man gör också. 395:- på kicks


Om jag inte anväder foundation så blir det puder . Det täcker mina fräknar mycket bättre ibland ! Jag använder ;
 IsaDora velvet touch compact powder. Finns i massa nyanser. Jag tycker den är jättebra, dock håller den inte alltid hela dagen för mig, så kanske man får lägga på någon kräm och låta den torka bara snabbt så att pudret håller, eller ha en ljus foundatio under. Jag köpte min på rean för 89.50 på H&M men tror den kostar runt 120:-

Sen använder jag även mascara. Jag har inte så mycket för jag har bränt upp mina ögonfransar och dom har inte hunnit bli lika långa som förut därför försöker jag använda mindre mascara.
Men jag har i alla fall ;
 Lancome Paris definicils. Jag tycker den är helt okej. Fick den av mamma för hon vill ha svart (det vill jag med) men den va brun så jag fick den, (hellre det än att betala själv) . Mascaran är vattenfast men går jättelätt bort med tvål och vatten eller smink borttagning och håller hela dagen. 265:- på kicks


Sen använder jag concealer ibland, jag använder två ;

H&Ms concealer hittade dock ingen bra bild. men jag använder deras egen, den fungera helt okej ! 39.50:-
Använder även VivaLaDIvas concealer haha , fick den från mamma en gång när jag glömt allt smink i Sverige och vi skulle till Åland.  Jag tycker den är bra. Hittade dock ingen ibld på det, men det är en rund burk med tre olika nyanser så man kan "blanda" själv och få fram den man tycker passar sin hudfärg bäst. vet inte vad den kostar men kanke 50:-


Blusher;

Jag använder ibland lite bluscher på kinderna, inte för mycket då liknar man en docka.
Den är också från h&m och hittade ingen bra bild , men den kostade 39.50:- eller 49.50:-
Den är bra tycker jag !

Ibland använder jag kajal , men det är mycket sällan så skriver inte om det.

/Michaela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0